Advertising

Wednesday 7 July 2010

susulan <+ Re: [wanita-muslimah] Re: Mia tahunya ngeuel saja-tulang rusuk

 

Susulan,
Maaf pada postingan sebelumnya tidak ada tanda (*) dan (**) pada catatan kaki. Dalam postingan susulan ini sudah ada itu tanda (*) dan (**) pada catatan kaki.
Salam
HMNA

----- Original Message -----
From: <aldiy@yahoo.com>
To: <wanita-muslimah@yahoogroups.com>
Sent: Wednesday, July 07, 2010 08:12
Subject: [wanita-muslimah] Re: Mia tahunya ngeuel saja-tulang rusuk

JIL ok wahabi ayuk..kurasa tafsiran ustaz wikan mencerahkan, bahwa tulang rusuk bengkok itu sunnatullah. Mengenai pengaruh israilit, ya namanya juga sesama agama semit.tinggal dilihat saja permasalahannya masing2. misalnya mengenai pentafsiran isa anak ajaib tanpa ayah, maryam tetap perawan, itu aku nggak percaya secara harafiah. Dan itu juga pengaruh dari kisah2 kuno, semua dewa lahir dari ibu perawan.
##################################################################################
Isa anak ajaib tanpa ayah itu bukan penafsiran. Baca baik-baik mulai dari Surah Maryam 19:19
Ia (Jibril) berkata: "Sesungguhnya Aku pesuruh Tuhanmu, untuk menyebabkanmu dikurniakan seorang anak Yang suci". Maryam bertanya (dengan cemas): Bagaimanakah aku akan beroleh seorang anak lelaki, padahal aku tidak pernah disentuh oleh seorang lelaki pun, dan aku pula bukan perempuan jahat?" Ia (Jibril) menjawab: "Demikianlah keadaannya tak usahlah dihairankan; Tuhanmu berfirman: hal itu mudah bagiKu; dan Kami hendak menjadikan pemberian anak itu sebagai satu tanda (yang membuktikan kekuasaan kami) untuk ummat manusia dan sebagai satu rahmat dari Kami; dan hal itu adalah satu perkara yang telah ditetapkan berlakunya.

Pengaruh dari kisah2 kuno? Lalu Al-Quran ngikutin kisah2 kuno? Kalau memang Isa itu tidak punya ayah secara harfiyah, yang bukan penafsiran itu, mengapa dalam Al-Quran selalu disebutkan Isa bnu Maryam? Isa tidak punya ayah itu adalah Mu'jizat(*).

Al-Quran dan Injil sama sekali tidak mengikuti kisah2 kuno. Kisah2 kuno misal dalam mitologi Yunani seperti Hercules, Ulises dan Akhilles, ayahnya Zeus dan ibunya manusia biasa itu mempangaruhi theologi Trinitarian Chrisrtian, Yesus anak Tuhan. Theologi Yesus anak Tuhan itu mempengaruhi Paulus, yang Mbahnya Trinitarian Chrisrtian. Paulus yang memang dipengaruhi oleh benak Yunani kuno. Dalam Injil tidak ada disebutkan Yesus itu anak Tuhan, itu hanya ada dalam Surat-Surat Paulus.

[KJVR-Joh 17:3] And this is life eternal, that they might know thee the only true God, and Jesus Christ, whom thou hast sent.
[Terjemahan LAI, Lembaga Alkitab Indonesia] Inilah hidup yang kekal itu, yaitu bahwa mereka mengenal Engkau, satu-satunya Allah yang benar, dan mengenal Yesus Kristus yang telah Engkau utus .

Akan tetapi Paulus menyelewengkan ajaran Jesus dengan mendoktrin orang, bahwa demikian cintanya Tuhan kepada manusia, maka ia mengutus anak tunggalNya Yesus untuk menebus dosa manusia dengan jalan menderita mati di palang salib. Dengan meyakini Jesus sebagai anak Tuhan, sebagai "Penebus"(**), maka orang itu akan diselamatkan.
****************************************
(*)
BISMILLA-HIRRAHMA-NIRRAHIYM

WAHYU DAN AKAL - IMAN DAN ILMU
[Kolom Tetap Harian Fajar]
578. M U ' J I Z A T

Ummat Islam yang mengerjakan shalat wajib 5 kali sehari semalam, membaca sekurang-kurangnya 17 kali kalimah:
-- ALhMD LLH RB AL'ALMYN (S. ALFATht, 1:2), dibaca: alhamdu liLla-hi RabbiL 'a-lami-n.
-- Allah adalah Rabb al'A-lamiyn, Maha Pengatur alam semesta. Allah mengatur alam semesta dengan Hukum yang diciptakanNya bersamaan dengan makhluq ciptaanNya. Hukum-hukum Allah yang menyangkut benda-benda mati seperti batu-batuan, pepohonan dan binatang disebut TaqdruLlah. Adapun Hukum-hukum Allah yang menyangkut manusia dan kemanusiaan disebut SunnatuLlah. Dalam istilah sekuler TaqdiruLlah dan SunnatuLlah disebut hukum alam.

TaqdiruLlah dan SunnatuLlah ada yang ditanam di samping ada pula yang tidak ditanam di alam syahadah (phyisical world). Jenis yang pertama prosesnya berlaku sinambung dan terbuka, sehingga dapat dikaji, karena dapat diobservasi kapan saja, (dahulu, sekarang dan yang akan datang), oleh siapa saja dan di mana saja. Sedangkan jenis yang kedua prosesnya tidak berlaku sinambung, tidak terbuka, hanya muncul di alam syahadah dalam rentang waktu seperlunya saja sehingga tidak dapat dikaji. Proses oleh TaqdiruLlah dan SunnatuLlah yang ditanam di alam syahadah, dikenal dengan proses yang biasa. Sedangkan TaqdiruLlah dan SunnatuLlah yang tidak ditanam di alam syahadah disebut proses yang 'Ajaib.

Contoh TaqdiruLlah yang 'Ajaib ialah:
-- FALQAHA FADZA HY HYt TS'AY (S. THh, 20:20), dibaca: falqa-ha- faidza- hiya hayyatun tas'a-, artinya:
-- Maka (Musa) melemparkan (tongkat) itu , maka sekonyong-konyong itu menjadi ular yang menjalar.

Contoh SunnatuLlah yang 'Ajaib ialah:
-- WADKHL YDK FY JYBK TKHRJ TKHRJ BYDHAa MN GHYR SWN (S. ALNML, 72:12), dibaca: wa adkhil yadaka fi- jaybika takhruju baydhaau min ghayri suwin [S. An Naml, 72:12),
-- Dan masukkan tanganmu dalam jaybmu, ia keluar menjadi putih, bukan karena penyakit. (Jayb adalah bagian sela-sela di antara biji buah baju pada bagian dada dari jubbah).

Dalam Perjanjian Lama dapat pula kita baca sekaligus TaqdiruLlah dan SunnatuLlah yang biasa dan 'Ajaib:
"If these men die the common death of all men, or if they be visited after the visitation of all men, then the Lord hath not sent me. But if the Lord make a new thing, and the earth open her mouth and swallow them up, and all that appertain unto them, and they go down quick into the pit; then ye shall understand that these men have provoked the Lord (Numbers 16:29-30)". Jikalau orang-orang ini mati seperti biasanya semua orang lain mati, atau jika didatangkan kesukaran atas mereka seperti terjadi atas semua orang, maka aku bukanlah utusan Tuhan. Akan tetapi jika Tuhan membuat sesuatu yang baru, dan bumi mengangakan mulutnya dan menelan mereka, dan semua yang serta dengan mereka, dan mereka meluncur turun dengan cepat ke dalam lahad, maka fahamlah kamu bahwa orang-orang ini telah mencela Tuhan.
"And it came to pass when he had made an end of speaking all these words, that the ground clave asunder that was under them. And the earth open her mouth and swallowed them up, and their houses, and all men appertained unto Korah, and all their goods. They and all appertain to them, went down alive into the pit, and the earth closed upon them, and they perish from among the congregation (Numbers 16:31-33)". Dan setelah itu tatkala dia telah mengucapkan semua ucapan ini, maka merekahlah tanah di bawah mereka itu. Dan bumipun mengangakan mulutnya dan menelan mereka, dan pemukiman mereka, dan semua orang yang bersama Korah dan semua harta benda mereka. Mereka dan semua yang serta dengan mereka, meluncur turun hidup-hidup ke dalam lahad, dan bumi menutupi mereka, dan mereka lenyap dari antara majelis.

Apa yang diqisshahkan dalam Perjanjian Lama tersebut adalah sekaligus TaqdiruLlah (gempa) dan SunnatuLlah (manusia dan kemanusiaan yang ditelan gempa). Kalau itu gempa biasa (artinya TaqdiruLlah yang ditanam di alam syahadah) maka Nabi Musa AS mengatakan bukanlah beliau seorang Nabi, tetapi kalau itu gempa yang luar biasa ('Ajaib, TaqdiruLlah yang tidak ditanam di alam syahadah) itu menandakan beliau adalah Nabi.

***

'Ajaib berasal dari akar kata yang dibentuk oleh 3 huruf: 'Ain, Jim dan Ba, 'AJABA. Itu dapat meningkat menjadi Mu'jizat, dari 'Ain, Jim, Zai, 'AJAZA artinya melemahkan. Mu'jizat adalah sesuatu yang dimilki oleh seorang Nabi untuk melemahkan visi lawan-lawannya. Tongkat Nabi Musa AS di gunung Sinai menjadi ular. Ini 'ajaib. Pada waktu didemonstrasikan di depan majelis Firaun tongkat Musa yang menjadi ular itu melahap semua ular-ular sihir dari tukang sihir Fir'aun. Ini Mu'jizat. Baik 'Ajaib maupun Mu'jizat diterjemahkan ke dalam bahasa Inggris dengan "miracle". Jadi proses oleh TaqdirLlah dan SunnatuLlah yang belum disaksikan oleh umum masih disebut 'Ajaib, namun apabila sudah dipertontonkan atau diinformasikan untuk melemahkan visi lawan-lawan para Nabi-Nabi disebutlah Mu'jizat.

Proses Isra Mi'raj termasuk SunnatuLlah yang tidak ditanam di alam syahadah. Sebelum Nabi Muhammad SAW menginformasikannya kepada penduduk Makkah, maka masih dalam keadaan 'Ajaib. Setelah dimaklumkan barulah menjadi Mu'jizat. Tatkala malaikat Jibril AS menyampaikan kepada Maryam bahwa akan dikurniakan seorang anak yang suci (ghulaaman zakiyyan, QS 19:19), maka dengan terperanjat Maryam menjawab, bagaimna bisa jadi, tidak pernah disentuh laki-laki, maka proses kehamilan tanpa sperma yang memberikan energi pada sel telur untuk memecah bertumbuh menjadi janin, itu adalah 'Ajaib. Setelah diinformasikan dan diketahui umum, maka itu menjadi Mu'jizat.

Berpikir haruslah efisien. Artinya proses yang dipikirkan itu seharusnya yang termasuk dalam jenis proses yang disebabkan oleh TaqdiruLlah dan SunnatuLlah yang ditanam di alam syahadah: Observasilah, pikirkanlah untuk melahirkan teori, kemudian ujicobalah teori itu dengan merujukkannya kepada persitiwa yang dapat diobsevasi pula. Sedangkan memikirkan proses yang 'Ajaib, sama sekali tidaklah efisien. Mengapa? Arang habis, besi binasa, tukang bekerja penat saja. Yang 'ajaib itu karena prosesnya disebabkan oleh TaqdiruLlah dan SunnatuLlah yang tidak ditanam di alam syahadah, hanya muncul sekali jalan dalam rentang waktu terbatas, mana bisa diobervasi. Kalau tidak bisa diobservasi mana bisa dipikirkan secara rasional untuk menghasilkan teori, Dan yang paling sia-sia ialah bagaimana mnguji-cobanya. WaLlahu a'lamu bishshawab.

*** Makassar, 8 Juni 2003
[H.Muh.Nur Abdurrahman]

(**)
Reposting

----- Original Message -----
From: "encosid" <encosid@yahoo.com>
To: <wanita-muslimah@yahoogroups.com>
Sent: Sunday, May 09, 2010 10:35
Subject: Bls: [wanita-muslimah] NABI ISA ATUA JESUS AS ADALAH PENEMBUS DOSA MANUSIA.

saudara abdul latif yang baik,

betapa kejamnya tuhan
Dia mensyaratkan "pembunuhan seorang manusia" (yang dia utus sendiri untuk mengajak manusia bertakwa kepadanya) sebagai syarat pengampunan dosa manusia

hal ini seperti tradisi agama primitif
mengorbankan manusia agar dewa tidak marah

###################################################################
HMNA:
I know that I hung on the windy tree
For nine whole nigths
Wounded with the spear
dedicated to Odin
Myself to Myself

Puisi ini menggambarkan suatu suasana upacara kurban bangsa Viking. Dahulu bangsa ini mendiami jazirah Skandinavia, bangsa pelaut ulung yang menemukan benua Amerika berabad-abad sebelum Columbus lahir di dunia. Bangsa Viking menyembah Odin, dewa perang. Sambil memegang pedang dalam keadaan sekarat menyeru nama Odin, agar supaya dapat masuk ke dalam Valhalla yang disediakan Odin, demikian keyakinan mereka. Bangsa ini melakukan upacara kurban dengan mengikatkan atau menggantung kurban pada pohon yang suci yang selalu digoyang angin. Kemudian kurban ditusuk dengan tombak. Kurban itu bukan binatang sembelihan, melainkan berupa manusia, seorang pendeta yang dianggap titisan Odin. Jadi terjadi hal yang unik dalam upacara ini, yaitu titisan Odin dipersembahkan kepada Odin. Myself to Myself. Tujuan upacara kurban menurut bangsa Viking itu ialah untuk mencuci dan menebus dosa manusia. Darah kurban merupakan suatu yang sakral. Inilah sacrifice. (Bandingkan dengan Theologi Paulus dari Tarsus: Jesus mati di palamg salib umtuk menebus dosa warisan dari Adam).

Yang berikut, saya punya artikel yang diposting dalam kancah debat di milis islam_kristen

********************************************
BISMILLA-HIRRAHMA-NIRRAHIYM

==========================================
Paganism, the Origin of Christian Theology
by H.Muh.Nur Abdurrahman
========================

As a matter of fact, frankly speaking, every one can learn from the paganism about the origin of christian theology, the theology of Jesus Christ as the only begotten son, the saviour, the sin bearer, the redeemer who suffered death, through passion play which ended with crucifixion, for redemption of mankind.

THE CULT OF SUN-WORSHIP

Sun-day is the day to worship the sun-god. Worship of the sun formed a most popular type of religion for the backward races of mankind. This grand and majestic luminary (the ancient egyptians called it Ra, or Re) appears to a nascent, half-cultured mind as a source of life and the lord of light, and the various phases through which it has to pass provide him occasions for giving expression to his inborn instincs of fear and hope and for celebrating festivals accordingly.

The sun begins to decline (in northern hemisphere) after the automnal equinox, and its decline reaches the last stage at the approach of the winter solstice, after which it again begins to increase in its light and warmth and ascends the horizon as if re-born in the underworld. This progress continues till the vernal equinox approaches, when days become of equal length with nights, and progress seems to be impeded. But the "crisis" is soon overcome; days becomes longer than night, meaning a final victory of the Lord of Light over the Prince of Darkness.

Thus among all sun-worshipping communities, the autumnal equinox became an occation of fear and grief, because of the belief that their deity had fallen into clutches of the demon of darkness. On the other hand, the winter solstice and vernal equinox (the corresponding festivals in christendom are christmas and easter) became the day of the "birth" of the Sun-God and the second day of his "triumph" over the prince of darkness.

LEGEND OF THE MEDITERRANIAN SUN-GOD

Sun-worship was, at the time of the appearance of Jesus, the universally-prevelent religion of the roman empire, though the names given to the Sun-God in different countries were different. The well known Sun-Gods, whose worship had been popular in the mediterranian countires at one time or the other, are: Attis of Phygia, Adonis of Syria, Dionysius or Bacchus of Greece, Bel of Babylon, Horus of Egypt, Mithras or Mithra of Persia. Brief sketches of the legends of these Sun-gods will reveal the soueces of the Christian Legend.

Attis
He was regarded as "the only begotten Son "and Saviour". He was bled to death on march 24th at the foot of a pine-tree and his votaries believed that his blood had renewed the fertility of the earth, and thus brought a new life to humanity. He, however, rose from the dead, and his resurrection along with his death was celebrated by his votaries. Every year on the 24th day of March, they would first fasten his image to a pine-tree and then lay it in a tomb with wailing and mourning. On the next day they would find the tomb empty and celebrate the resurrection with the great rejoicing. Sacramental meal and baptism of blood was special feature of the festival of his cult.

Adonis or Tammuz
He was the "Saviour" of Syria. He suffered death for redemption of mankind, but rose again in the spring. His resurrection was commemorated by agreat annual festival. The old testament refers to the weeping and wailing of women over his idol (ezekiel,viii,14). His votaries called him the "crucified" tao (Divine Love Personified, vide: Mythology of the Aryan Nations, vol.ii.p.113). Tammuz belonged to that class of idols which originally design to represent the Promised Saviour.

Dionysius or Bacchus
He was the "only begotten son" of Jupiter (Zeus Pater, Zupitri, God the Father) and was born on December 25th. He was a redeemer, liberator and saviour. "It is I," so says Bacchus to mankind, "who guide you; it is I who protect you, and who save you; I am alpha and omega", vide: anacalypsis, vol.i.p.302.
Wine had an important place in the festival of his cult. He was slain for redeeming humanity and was called "the Slain One", "the sin bearer", the redeemer. His passion play was celebrated every year representing his death and resurrection.

Bel or Ba'al
He was the Sun-God of Babylon and the history of his life is extremely astonishing in so far as his passion play has a very close resemblance with the christian passion story even in details. Modern arhaelogical researches have brought to light some very bewildering facts which go to prove that babilonian mithology played an important role in the early stages of christianity. In 1903-4, the german exavators at kala shergat, the site of ancient Assur, discovered two cuneiform documents. When deciphered, they were found to contain the narrative of passion play of Ba'al. An english journal, the Quest, London, January 1922 published its translation. These are some of them:
1. Ba'al is taken prisoner
1. Jesus is taken prisoner
2. Ba'al is tried in the house on the hall of justice
2. Jesus is tried of the high priest and the hall of pilate
3. Ba'al is smitten
3. Jesus is scourged
4. Ba'al is led away to the mount
4. Jesus is led away to golgotha
------
11 a goddes sits with ba'al; she comes to tend him
11 Mary Magdalene and the other Mary sit before the tomb
------
13 ba'al again brought back to life (as the sunof spring); he comes again out of the mount
13 jesus' restoration to life, his rising from the grave (on sunday morning)
14 his chief feast in march at the spring equinox, is celebrated also as his triumph over the powers of darkness
14 his festival approximately at the spring equinox ia also celebrated as his triumph over the powers of darkness

horus
horus of egypt was born on december 29th. He was slain, but came again to life after two or three days and three nights. Belief in the god-man in the form of horus became the chief element in egyptian religion, and remained for thousands of years the faith of the people through the tangled skein of religious life in egypt until horus passed into the form of the god-man jesus christ.

mithras or mithra
He was the sun-god of the persians, the perfect prototype of jesus christ in which christmas and easter were two most inportant festivals. This divine saviour's first worshippers were shepherd; and the day of his nativity was december 25th, His followers had seven sacraments of which the most important were baptism, confirmation and eucharist supper, at which the communicants partook of the divine mithra under the species of bread and wine.

Summarising the foregoing account of the pagan deities, especially the mediterranian sun-gods, we find the following fundamental points of resemblance between the lives of the pagan deities and the life of jesus:
1. They were born on or very near desember 25th
2. They were born in a cave or underground chamber
3. They were called by the names of light bringer, healer, madiator, saviour and deliverer
4. They were vanquished by the powers of darkness
5. They descended into hell or the underworld
6. They rose again from the dead, and became the pioneers of mankind to the heavenly world
7. Their lives were commemorated by eucharistic feasts.

The story, however, does not end here. Modern scholars have unearthed a vast mass of evidence which proves beyond doubt that not only the life of Chiristian Jesus but the whole superstructure of Christianity as such has been built up on pagan foundation. As a matter of fact, frankly speaking, christianity, as it has existed since the transformation wrought by the neo-platonist Paul, is simply a continuation of pre-christian paganism. And that is the whole story!!!
WaLlahu a'lamu bisshawab.

########################################################################################

Bicara tentang sex and holy book..

Adam mengacu pada konsep bani manusia bukan seorang nabi, walaupun mungkin ada nabi yang namanya adam.

Salam
Mia

[Non-text portions of this message have been removed]

__._,_.___
Recent Activity:
=======================
Milis Wanita Muslimah
Membangun citra wanita muslimah dalam diri, keluarga, maupun masyarakat.
Twitter: http://twitter.com/wanita_muslimah
Situs Web: http://www.wanita-muslimah.com
ARSIP DISKUSI : http://groups.yahoo.com/group/wanita-muslimah/messages
Kirim Posting mailto:wanita-muslimah@yahoogroups.com
Berhenti mailto:wanita-muslimah-unsubscribe@yahoogroups.com
Milis Keluarga Sejahtera mailto:keluarga-sejahtera@yahoogroups.com
Milis Anak Muda Islam mailto:majelismuda@yahoogroups.com

Milis ini tidak menerima attachment.
MARKETPLACE

Stay on top of your group activity without leaving the page you're on - Get the Yahoo! Toolbar now.


Get great advice about dogs and cats. Visit the Dog & Cat Answers Center.


Get real-time World Cup coverage on the Yahoo! Toolbar. Download now to win a signed team jersey!

.

__,_._,___

0 comments:

Post a Comment